Minggu, 08 November 2015

Risiko dan Kontra Manipulasi Mendalam

Risiko dan Kontra Manipulasi Mendalam

Semua bentuk urut terapeutik diamalkan di seluruh dunia termasuk risiko dan kontra yang boleh melakukan kerosakan yang lebih teruk kepada kesihatan pesakit daripada melakukan yang baik. Ini termasuk risiko mencederakan tisu otot akibat terlalu sering menggunakan tekanan dan penggunaan tidak wajar sebatan urut untuk kawasan tertentu badan. Kerosakan tulang juga merupakan sebahagian daripada risiko semasa dan selepas sesi terapi urut.

Manipulasi Visceral adalah jenis terapi yang digunakan untuk mendapatkan semula kedudukan yang betul dan menggalakkan fungsi optimum dalam pelbagai organ-organ dalaman badan. Organ-organ dalam badan yang dipercayai berada dalam julat lapang mereka gerakan untuk berfungsi dengan baik tanpa menghadapi mati dan gangguan. Apa-apa sekatan seperti perekatan, otot kekejangan tisu, dan faktor-faktor lain yang menyebabkan ketidakselesaan dan masalah dalam sistem dan badan itu sendiri harus segera dikeluarkan, diolah, atau dingin. Teknik ini digunakan oleh hampir semua jenis individu dalam bidang perubatan kerana keberkesanannya dan kejayaannya selepas setiap rawatan.

Tidak kira kesan dan faedah-faedahnya walaupun, risiko dan kontra untuk rawatan juga perlu menerima pertimbangan. Peraturan pertama untuk mengelakkan semakin teruk masalah semasa atau keadaan kesihatan badan adalah untuk mendapatkan perkhidmatan pakar daripada ahli terapi. Seorang ahli terapi terlatih, disahkan, dan berpengalaman yang tahu tidak dan tidak boleh dilakukan seni manipulasi mendalam. T hey tahu jika manipulasi yang salah dijalankan, keputusan yang serius akan mengikuti. Mereka boleh mengurangkan risiko dan mengurangkan mereka supaya pesakit bebas boleh berehat dan menumpukan perhatian kepada kembali kepada bentuk mereka yang sihat dan negeri tanpa perlu bimbang mengenai risiko rawatan

Kontra kepada rawatan termasuk pelanggan yang mempunyai tumor atau sista pada bahagian-bahagian tertentu badan terutamanya pada organ-organ, pendarahan, keadaan tulang rapuh, kehamilan, dan syarat-syarat lain yang boleh mewujudkan keadaan yang lebih buruk daripada arus. Dalam keadaan di mana tumor hadir, mengurut kawasan itu boleh menyebabkan kesan buruk kepada badan yang boleh membawa kepada masalah yang lebih serius pada masa depan.

Jika pendarahan juga hadir dalam badan pesakit, ia adalah langkah yang bijak untuk mengelakkan sebarang urut terapeutik sebagai penggunaan tekanan boleh menyebabkan kenaikan yang tidak normal dalam aliran darah yang boleh mewujudkan masalah lain. Tulang lemah adalah salah satu kontra yang paling biasa untuk rawatan di mana-mana jenis terapi. Ia adalah penting bahawa anda tinggal daripada mana-mana urutan terapeutik yang tidak digalakkan untuk individu yang mengalami keadaan rangka ini. Selain daripada keadaan pada tulang, kehamilan juga dikenali dengan mudah mendapat kesan sampingan daripada terapi urutan yang tidak direka khas untuk keadaan ini.

Walaupun manipulasi visceral menggunakan sentuhan lembut, kaedah yang digunakan adalah menembusi tisu yang mendalam yang diketahui menyebabkan keguguran di kalangan ibu-ibu mengandung apabila cuba semasa mengandung. Sebab itu saya sentiasa menekankan keperluan untuk perbincangan yang dijadualkan atau berunding dengan seseorang yang berpengetahuan apabila ia datang kepada kesihatan kita.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar