Minggu, 08 November 2015

Bagaimana Chiropractic Boleh Bantu GERD

Bagaimana Chiropractic Boleh Bantu GERD

Gastroesophageal penyakit refluks (GERD) adalah suatu keadaan di mana asid perut dibenarkan bocor semula ke dalam esofagus. Resapan ini berlaku apabila injap di bahagian atas perut masih sedikit terbuka, dan mempunyai pelbagai sebab. Terdapat otot yang menyimpan injap antara esofagus dan perut tertutup rapat selepas makan, dengan itu mengekalkan kandungan perut dalam perut selepas makan. Apabila ia adalah lemah atau santai, kandungan yang dibenarkan untuk menolak kembali ke dalam esofagus. Oleh kerana tahap keasidan yang tinggi perut bocor ini boleh menyebabkan kerengsaan kepada lapisan esofagus. Pedih ulu hati adalah gejala yang paling biasa GERD tetapi gejala-gejala lain mungkin termasuk loya selepas makan, sakit tekak, dan kesukaran menelan. Selain daripada gejala-gejala ini serta-merta, GERD boleh meningkatkan risiko kanser esofagus jika tidak dirawat.

Mari kita mengambil masa untuk mempertimbangkan menelan. Kami melakukannya setiap hari, jadi ia agak mudah untuk mengambil fungsi penting ini untuk diberikan. Kami boleh bayangkan slaid antara mulut dan perut yang kita hanya boleh turun ke bawah makanan kita, tetapi pada hakikatnya, menelan dicapai hanya melalui urutan kontraksi otot kompleks dan selaras. Saraf yang keluar tulang belakang di pangkal leher dan di antara tulang belikat menyediakan komunikasi yang diperlukan yang diperlukan oleh badan untuk menelan dengan betul dan mula pencernaan di dalam perut. Tekanan ke atas saraf ini yang disebabkan oleh ketidaksejajaran tulang belakang boleh menyebabkan kekurangan penyelarasan otot tekak, melonggarkan injap perut, atau pelepasan asid yang tidak betul di dalam perut.

Kiropraktik boleh membantu dengan GERD dalam beberapa cara. Tekanan Pertama sekali, mengembalikan penjajaran tulang belakang yang elok melegakan pada saraf yang mengawal esofagus dan perut, membolehkan menelan betul dan fungsi perut. Ini dicapai dengan mengembalikan penjajaran yang betul dengan 'pelarasan' kiropraktik, yang lembut, pembetulan tertentu dengan tangan ke kawasan yang berada di luar tempat. A chiropractor yang baik juga boleh menilai anda untuk apa yang dipanggil hernia hiatal, dan membetulkannya apabila ia wujud. Hernia hiatal terjadi apabila sebahagian daripada bahagian atas perut menolak sehingga melalui injap, sekali gus mengekalkan injap terbuka untuk melepaskan asid perut. Chiropractor anda juga boleh mengesyorkan makanan tambahan yang boleh membantu menghapuskan bakteria berbahaya di dalam perut, seperti Heliobacter Pylori, menyembuhkan kerosakan kepada esofagus, dan memulihkan tahap yang optimum bakteria sihat di dalam saluran penghadaman. Heliobacter Pylori adalah strain bakteria yang biasanya terdapat di dalam perut pesakit pedih ulu hati yang kronik.

Ubat pedih ulu hati (Tagamet, Prilosec, Pepsid) adalah kelas ubat yang dikenali sebagai perencat pam proton atau antagonis H2-penerima. Ubat-ubatan ini menyebabkan pelbagai kesan sampingan yang negatif, menghentikan penyerapan vitamin B12, menyebabkan risiko lebih tinggi demineralisasi tulang, dan menyebabkan pergantungan kepada dadah, dengan gejala semakin teruk jika pesakit memberhentikan mengambil mereka. Chiropractic adalah bahagian yang penting dalam pemulihan daripada GERD. Ia adalah semula jadi, selamat, dan berminat untuk menghapuskan punca masalah, dan bukannya masking gejala dengan dadah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar