Minggu, 08 November 2015

Cari Yis Anda Jangkitan Home Remedy

Cari Yis Anda Jangkitan Home Remedy

Apakah jangkitan yis?

Ia adalah jangkitan bakteria biasa yang disebabkan oleh bakteria candida albicans. Ia dianggap flora normal kerana ia dijumpai di dalam jumlah yang kecil dalam semua wanita terutama dalam faraj. Menurut statistik, kira-kira tiga daripada empat wanita akan mempunyai jangkitan yis dalam hidup mereka. Beberapa faktor boleh menyumbang kepada kemunculan jangkitan ini dan ini termasuk kehamilan, kencing manis, dan penggunaan ubat-ubatan seperti pil perancang, antibiotik dan steroid. Ia juga adalah perkara biasa selepas menopaus kerana penurunan tahap estrogen dengan penipisan dinding faraj.

Bagaimana anda tahu anda mempunyai jangkitan yis?

Beberapa gejala untuk menonton keluar untuk termasuk: pelepasan tebal, putih, dan tidak berbau dari faraj, perasaan terbakar ketika membuang air kecil, gatal-gatal dan membakar di dalam dan di luar faraj, dan sakit sedikit atau tidak selesa semasa hubungan seksual. Jika anda mendapati apa-apa itu, ia boleh memalukan untuk bercakap tentang perkara-perkara itu kepada sesiapa termasuk doktor anda. Jadi di sini adalah beberapa rawatan rumah yang boleh digunakan untuk merawat keadaan ini.

1. Apple Cider Cuka

Ini adalah bakteria semulajadi ejen yang mengandungi banyak mineral penting dan unsur-unsur yang diperlukan untuk badan penting berjuang. Ia adalah ubat rumah biasa dan ia berfungsi dengan menambah kira-kira 1 ½ cawan cuka epal ke dalam air mandian suam dan kemudian berendam di dalamnya selama 20 minit. Ini perlu dilakukan tiga hari pertama. Selepas tiga hari pertama, jangkitan perlu dikurangkan dengan ketara. Anda kini boleh mencampurkan 1 ½ cawan air dan 2 sudu besar cuka epal cider, yang sepatutnya digunakan sebagai douche faraj dua kali sehari sehingga 'til 5 hari. Mengharapkan untuk merasa sengatan sedikit sebaik sahaja anda mula menggunakannya.

Selepas beberapa hari douching, mula minum segelas air yang bercampur dengan I sudu teh cuka epal cider sekali sehari. Ini membantu bukan sahaja untuk mencegah jangkitan yis, tetapi juga untuk meningkatkan metabolisme anda dan menjaga kulit anda kelihatan sihat. Jika anda hamil, sila hubungi doktor anda sebelum memulakan rawatan ini.

2. Minyak Tea Tree

Juga dikenali sebagai melaleuca, ini adalah minyak cahaya kuning yang hampir mempunyai bau yang sama dengan buah pala. Ia dikenali sebagai disinfektan antibakteria semula jadi yang digunakan oleh orang asli untuk beribu-ribu tahun. Faedah-faedah yang amat menggalakkan, termasuk dapat menyembuhkan jangkitan seperti jerawat, ruam, lepuh dan jangkitan yis tentu. Untuk menggunakan menggabungkan 1 sudu teh minyak pokok teh dengan 1 sudu teh alkohol isopropyl (menggosok alkohol). Campurkan penyelesaian. Apabila selesai ia akan muncul putih susu. Menyimpan campuran ini dalam botol penitis. Menambah sepuluh titik ini kepada segelas air, maka douche faraj dengan campuran ini sekali sehari selama seminggu. Ia tidak digalakkan untuk menggunakan produk ini jika anda mengandung, jadi pastikan untuk berunding dengan doktor anda terlebih dahulu.

3. Yogurt

Yogurt mengandungi agen melawan bakteria semula jadi, itulah sebabnya kebanyakan orang telah bergantung padanya sebagai jangkitan yis ubat rumah yang berguna. Berendam tampon di dalam kismis dan tanpa gula dan kemudian masukkan ke dalam faraj. Ulangi ini dua kali sehari sehingga jangkitan itu akan hilang. Di samping itu, cuba menambah yogurt untuk diet harian anda untuk mengelakkan jangkitan masa depan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar