Minggu, 08 November 2015

Melegakan ketegangan Dengan Manipulasi Mendalam

Melegakan ketegangan Dengan Manipulasi Mendalam

Manipulasi Visceral adalah satu teknik yang diamalkan oleh Tibet dan Cina dua abad yang lalu untuk memperbaiki kesihatan mereka dengan menggunakan manipulasi manual organ-organ dalaman. Prinsip terapi ini adalah untuk menggalakkan mobiliti dan gerakan dalam pelbagai organ-organ tubuh manusia. Pengamal teknik ini percaya bahawa sekatan bebas gerakan dalam organ-organ adalah penting untuk kesihatan secara keseluruhan. Terapi ini boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja yang menjalankan amalan di bidang perubatan seperti ahli terapi urut, ahli terapi fizikal, doktor perubatan, chiropractor, osteopati, dan lain-lain profesional kesihatan alternatif.

Idea untuk melegakan ketegangan dalam visera dengan manipulasi manual dibangunkan dan dipopularkan oleh osteopati Perancis Dr. Jean-Pierre Barral. Kepentingannya dalam biomekanik ditanam apabila dia adalah seorang ahli terapi fizikal di sebuah hospital paru-paru di Perancis. Kemudian ia telah dipengaruhi oleh yang terkenal pakar penyakit paru-paru, Dr. Arnaud. Walau bagaimanapun, manipulasi visceral tidak tidak dibangunkan sehingga masa apabila pesakit mempunyai kelegaan daripada seorang lelaki tua yang diurut dia dengan menolak sesuatu di perut yang memberikan bantuan tetap dalam keadaan tulang belakang beliau. Melalui peristiwa itu, pembangunan manipulasi visceral dilahirkan. Dr. Barral mula tersebar pengetahuannya dengan mengajar terapi untuk terapi lain yang berminat untuk belajar teknik yang baru dijumpai.

Manipulasi mendalam pada dasarnya adalah jenis lembut terapi urut; Walau bagaimanapun, ia juga menggunakan menembusi teknik untuk mencapai tisu dalam badan. Terapi ini bermula dengan pesakit yang diperiksa melalui meletakkan tangan terapi. "Mendengar" dilakukan dengan tangan untuk mendapatkan maklumat mengenai keadaan badan. Selepas setiap manipulasi organ-organ, ahli terapi itu berterusan pada "mendengar" kepada badan untuk mengetahui sama ada pergerakan organ-organ itu berjaya atau tidak. Pukulan urut dan teknik yang kemudian dilakukan sekali lagi untuk memastikan bahawa perekatan dan ketegangan pada ligamen dan tisu otot lembut dikeluarkan. Teknik ini juga dikenali kerana pengalaman rasa yang baik oleh kerana pengeluaran serotonin semasa terapi sebagai organ-organ dan badan dengan betul diurut dan dimanipulasi.

Sesi untuk manipulasi mendalam bergantung kepada keperluan perubatan pesakit bagi keadaan masing-masing walaupun terapi biasanya berlangsung selama 20 hingga 45 minit setiap sesi. Setiap sesi boleh kos anda sekitar 35 $ 100 $ bergantung kepada kualiti perkhidmatan, pertubuhan, tempat, dan orang yang memberikan terapi. Wang yang kita bayar walaupun adalah murah berbanding dengan faedah yang kami terima daripada rawatan. Setiap sesi menghasilkan keputusan penting dan manfaat kepada minda dan badan pesakit yang banyak mempengaruhi keadaan emosi pelanggan dengan setiap sesi yang telah berlalu.

Pendidikan mengenai manipulasi mendalam boleh diperolehi melalui institut Barral dan lain-lain sekolah terapi urut yang diiktiraf yang mengajar jenis ini rawatan perubatan semula jadi. Pendidikan yang betul mengenai teknik serta visera dan perut adalah penting untuk menggalakkan layanan yang betul dan penyembuhan dan untuk mengelakkan kecederaan dan kemalangan daripada berlaku semasa sesi terapi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar