Minggu, 08 November 2015

Jadi Apa yang di Menu Hari Ini?

Jadi Apa yang di Menu Hari Ini?

Satu sering datang di iklan dan pengamal perubatan, terutama di tapak zaman baru dan peristiwa di mana sejambak perkhidmatan untuk menyembuhkan dan penawar diiklankan. Saya sering tertanya-tanya tentang hikmah asas, yang menawarkan pelbagai perkhidmatan untuk menyembuhkan masalah yang sama.

Adakah ia hanya satu strategi pemasaran untuk memastikan bahawa tidak kira apa yang pelanggan mahu, kami akan mencari jalan untuk memenuhi keperluan itu?

Jangan pengamal benar-benar percaya bahawa dengan mengamalkan sedikit setiap sekolah, mereka berada dalam kedudukan yang lebih baik untuk memberi kesan penawar?

Memberi manfaat keraguan kepada bomoh itu, jika kedua adalah untuk diambil sebagai benar, yang menimbulkan satu soalan yang sangat asas.

Adakah ini bermakna bahawa tidak ada ilmu yang cukup lengkap untuk menawarkan penawar pada itu sendiri? Adakah sekolah terapi alternatif hanya sebahagian yang berkaitan dengan masalah ini? Mereka bercakap tentang sekolah-sekolah ini sebagai holistik, jadi sifat holistik sistem perlu merangkumi keseluruhan organisma keseluruhan / yang sedang dirawat dan tidak wang bagi ia adalah bahagian (yang malangnya alopati tampak kemas).

Tetapi jika kebenaran adalah sejagat, maka jika anda merawat seseorang secara holistik menggunakan tenaga, mereka perlu menjadi lebih baik dengan sekolah yang satu dan ia adalah amalan semata-mata. Jika semua sekolah penyembuhan alternatif adalah sama, daripada mana-mana satu sekolah adalah sebagai baik seperti yang lain dan preempts keperluan lain.

Walau bagaimanapun, jika kita menganggap bahawa tidak semua sekolah sama-sama maju atau sama lengkap. Ada yang di hadapan dalam pengetahuan, pemahaman, teknik dan keberkesanannya berbanding dengan negara-negara lain (secara peribadi pandangan bahawa saya melanggan) maka kewujudan dan pengetahuan sekolah yang lebih maju menghapuskan keperluan untuk orang lain, sekali persekolahan yang baru ini ditemui dan keunggulan asas yang difahami oleh bomoh itu dalam soalan.

Senario ketiga adalah cukup hanya bahawa - "Jack semua dagangan ..."!

Apabila menilai sekolah tenaga dan Penyembuh, orang sering menyamakan lebar korban pada menu, kepada kepakaran dalam bidang terapi alternatif. Namun, sebaliknya yang lebih luas portfolio yang ditawarkan, kemungkinan yang lebih cetek pengetahuan dan kefahaman mana-mana satu teknik adalah.

Jika tabib yang benar-benar mengetahui dan memahami sains dan kerja seni, dia tidak akan perlu menggunakan teknik-teknik lain untuk sembuh. Jika apa-apa tabib yang perlu mencari sekolah yang lebih maju maka seseorang s / dia kini menggaji, mereka sedia akan bergerak amalan / beliau kepada teknik yang lebih maju.

Terapi alternatif kadangkala tersilap ditemui di, kerana sebuah pasar raya yang boleh anda lawati, dan mendapatkan "sedikit ini dan sedikit itu". Sebaliknya, penyembuhan adalah pakej lengkap dengan sendirinya, jika dibangunkan dengan berkesan oleh pengasas, difahami dengan betul dan digunakan secara sistematik oleh bomoh itu.

Walau bagaimanapun, sering terapi tertentu adalah saling melengkapi antara satu sama lain. Sebagai contoh, penyembuhan tenaga adalah pelengkap kepada herba, ubat-ubatan, fisioterapi, homeopati dan juga Allopathy. Ia berfungsi pada badan tenaga atau aura dan ubat-ubatan bekerja pada tubuh fizikal. Apabila kedua-duanya digunakan bersama-sama, penyembuhan biasanya sangat pesat.

"Tidak ada perubatan alternatif. Hanya ada ubat yang bekerja dan ubat-ubatan yang tidak berfungsi," Richard Dawkins.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar