Minggu, 08 November 2015

Apa yang perlu Adakah Apabila Mata Anda Adakah bengkak

Apa yang perlu Adakah Apabila Mata Anda Adakah bengkak

Apabila anda berurusan dengan mata bengkak, ia adalah idea yang baik untuk mengetahui mengapa mereka bengkak di tempat pertama. Penyelesaian yang berbeza mungkin diperlukan bergantung kepada maklumat tersebut. Kadang-kadang, mata bengkak adalah tanda sesuatu yang lebih jahat, jadi jika sebab yang tidak jelas cek up adalah teratur. Untuk lebih jelas, berikut adalah beberapa perkara yang boleh membantu.

1) Timun: Beberapa keping timun mentah diletakkan pada mata boleh membantu mengurangkan bengkak dan lingkaran hitam. Itulah sebabnya anda melihat mereka dalam iklan spa. Ini adalah baik untuk kebanyakan keadaan, terutamanya jika anda telah menggunakan mereka banyak.

2) Damp Rag: Jika anda telah menangis atau mata bengkak adalah disebabkan oleh sinus hidung, a, kain lembap sejuk boleh menjadi sangat berfaedah. Anda akan mahu untuk mengubahnya kerana ia menjadi panas supaya bahagian paling sejuk adalah lebih bengkak. Ia boleh menjadi sukar untuk ais mata bengkak, jadi kain buruk yang berkenaan pertaruhan yang lebih baik.

3) Lemon Balm: Jika alahan bersalah, secawan atau dua teh lemon balm boleh membantu mata anda. Ia dianggap sebagai antihistamin semulajadi, yang boleh mengurangkan gejala-gejala alergi termasuk alahan hidung dan bersin.

4) Rehat: Kebanyakan orang yang saya telah bercakap dengan pada topik mata bengkak sedang bekerja terlalu keras dan di bawah berehat. Ia bukan hanya bahawa anda menggunakan mata anda untuk begitu banyak, ia juga kekurangan tidur yang cukup. Salah satu cara terbaik untuk melegakan masalah ini adalah untuk memastikan untuk mendapatkan sekurang-kurangnya tujuh jam tidur setiap hari. Jika anda tidak boleh tidur secara semula jadi, berbincang dengan doktor anda dan / atau pengamal herba berkelayakan untuk mendapatkan nasihat.

5) Saline Solution: ini adalah atas titisan mata kaunter yang boleh berguna, terutamanya jika anda telah menangis atau mempunyai malam yang lewat. Ia juga boleh melegakan sedikit kemerahan yang datang bersama-sama dengan kedua-dua kesukaran. Ia terbaik untuk membeli produk ini daripada membuat, dan menggantikan botol setiap tiga bulan (jika anda belum menggunakannya semua.)

Jika tiada penyelesaian ini berfungsi, atau jika terdapat tanda-tanda yang lain, ia adalah penting untuk berjumpa dengan doktor anda. Doktor juga boleh merujuk anda kepada pakar, untuk menolak kemungkinan ia adalah masalah dengan mata itu sendiri. Ini boleh menyelamatkan penglihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar