Minggu, 08 November 2015

Kesan-kesan sampingan hormon bioidentical

Kesan-kesan sampingan hormon bioidentical

Hormon bioidentical sering disintesis daripada tumbuh-tumbuhan, dan diproses untuk membuat mereka menyerupai, atau menjadi sama sekali sama dengan hormon dalam badan kita. Persediaan hormon bioidentical sering diburukkan lagi oleh ahli farmasi, berkenaan dengan kuantiti yang disyorkan oleh doktor.

Kami mempunyai konflik kepentingan di sini dengan industri farmaseutikal, kerana mereka tidak dapat mempatenkan hormon manusia yang molekul sama dengan bahan-bahan yang sebenar di dalam badan. Oleh itu segala-galanya yang anda mendengar tentang hormon bioidentical mesti dapat dilihat dengan mata curiga, kerana syarikat-syarikat farmaseutikal pengaruh besar ke atas industri kesihatan.

Hormon-hormon ini kebanyakannya digunakan oleh wanita, untuk mengurangkan tanda-tanda dan gejala-gejala menopaus. Satu kajian saintifik berbanding penggunaan bioidentical progesteron krim dengan plasebo, dan mengetahui bahawa wanita yang menggunakan krim mengalami penurunan besar dalam gejala, termasuk hot flashes dan berpeluh malam. Krim ini mempunyai kesan ke atas kepadatan mineral tulang walaupun.

Hormon bioidentical biasanya ditetapkan sebagai pengganti yang lebih sihat untuk terapi penggantian hormon biasa, yang telah terbukti mempunyai kesan buruk yang serius. Ramai orang telah menyuarakan kritikan mereka mengenai jenis ini rawatan kerana ia tidak dianalisis cukup meluas dalam kajian klinikal.

Walau bagaimanapun, beberapa kajian saintifik telah menunjukkan bahawa hormon ini memang sihat dan juga membawa kurang risiko kesan buruk daripada versi sintetik. Ini termasuk risiko yang kurang darah beku dan juga kanser, dua isu utama mengenai terapi penggantian hormon konvensional.

Ia adalah penting bahawa anda sedar bahawa jenis hormon belum dikaji seperti yang meluas sebagai standard, yang tiruan. Ini amat difahami kerana sumber utama dana penyelidikan adalah syarikat-syarikat dadah, dan mereka sama sekali tidak berminat untuk mengkaji bahan yang tidak boleh dipatenkan atau dipasarkan untuk tag harga besar-besaran.

Malangnya, kerana kajian saintifik yang hilang, ia tidak mudah untuk mencari maklumat tentang kesan-kesan sampingan hormon bioidentical dalam kesusasteraan, tetapi ternyata jelas bagaimana kesan sampingan yang cenderung untuk menjadi kurang teruk berbanding dengan terapi penggantian hormon biasa.

Saya tidak benar-benar teruja mengenai individu bermain-main dengan hormon di dalam tubuh mereka, kerana ini mungkin membawa kesan yang tidak menentu. Jika gejala-gejala menopaus yang membawa kepada masalah besar dalam kes hormon bioidentical boleh menjadi alternatif yang selamat untuk rawatan standard.

Secara peribadi, saya juga ingin mencadangkan menggunakan sedikit daripada mereka yang mungkin, untuk seberapa ringkas masa yang mungkin. Menopaus adalah benar-benar kejadian alam yang berlaku dengan semakin tua, dan walaupun kaedah rawatan yang mungkin, tidak bermakna mereka sentiasa perkara yang betul untuk dilakukan.

Pastikan bahawa jika anda mengalami apa-apa jenis rawatan hormon, untuk melakukannya di bawah pengawasan oleh seorang doktor yang tahu tentang perkara-perkara ini, hormon adalah apa-apa untuk bermain-main dengan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar