Minggu, 08 November 2015

Qigong Latihan - Pengenalan

Qigong Latihan - Pengenalan

Apakah Latihan Qigong?
Mereka dapat dilihat, aspek luaran yang anda lihat apabila seseorang itu mengamalkan Qigong (juga ditulis sebagai Chi Kung). Qigong adalah seni Cina menguruskan tenaga penting badan anda. Tenaga penting dipanggil Qi atau Chi, ia adalah apa yang membuat anda dan saya hidup dan menjadikan beribu-ribu fungsi kerja badan kita dengan betul.

Tenaga penting mengalir melalui aliran tenaga yang dipanggil meridian. Apabila tenaga penting mengalir dengan lancar melalui meridian kita mempunyai kesihatan yang baik. Apabila tenaga penting mengalir dengan lancar dan bersungguh-sungguh melalui meridian kita mempunyai daya hidup dan apabila kami mempunyai banyak jenis licin, tenaga penting yang kuat mengalir melalui meridian kita akan menjalani kehidupan yang panjang, sihat dan bahagia.

Bagaimanakah ia berfungsi?
Latihan Qigong dikenal pasti dengan pergerakan lembut luaran mereka. Mereka kelihatan hampir sama dengan Tai Chi. Untuk menjadi yang paling berkesan mereka biasanya diselaraskan dengan pernafasan dan dilaksanakan dalam keadaan meditasi minda.

Tujuan latihan qigong adalah pertama untuk membuang tersumbat untuk kelancaran tenaga penting melalui meridian tubuh, maka untuk meningkatkan aliran tenaga penting melalui sungai-sungai tenaga / meridian badan.

Kenapa Kita Perlu Qigong Latihan Hari Ini?
Tidak syak lagi bahawa kehidupan moden ialah tekanan. Kita semua diharapkan untuk melakukan lebih banyak, untuk melakukannya dengan lebih baik dan untuk melakukannya dengan lebih cepat berbanding sebelum ini. Dalam usaha untuk mencapai matlamat ini kita sering membakar lilin di kedua-dua hujung, makan diet miskin dan hidup gaya hidup yang menyebabkan tersumbat untuk kelancaran tenaga penting. Ini tersumbat akhirnya boleh menyebabkan penyakit, kebimbangan, tekanan, kemurungan dan lain-lain Dengan mengamalkan Qigong kita boleh mengatasi berbahaya kesan kepada kehidupan di abad ke-21.

Kualiti menakjubkan Qigong adalah bahawa jika anda sakit senaman qigong boleh mengeluarkan tersumbat menyebabkan penyakit anda dan jika anda sihat, senaman yang sama boleh membantu anda untuk anda yang sebenar dan juga meningkatkan kesihatan anda.

Mengapa Amalan Orang Qigong Latihan?
Orang mengamalkan Qigong untuk 1 atau lebih daripada satu sebab berikut:

Untuk meningkatkan kesihatan dan daya hidup.
Untuk menggalakkan panjang umur.
Membangunkan tenaga dalaman (biasanya dikehendaki oleh artis mempertahankan diri).
Untuk meningkatkan kejelasan mental dan kreativiti.
Untuk meningkatkan penanaman rohani.
Apakah yang terbaik Qigong Latihan?
Qigong mempunyai sejarah sekitar 5000 tahun maka ia harus datang tidak mengejutkan untuk mendapati bahawa ini telah membawa kepada penciptaan banyak pendekatan yang berbeza, sekolah dan gaya qigong.

Secara umumnya jika anda mengalami masalah kesihatan maka anda adalah yang terbaik dinasihatkan untuk mengamalkan qigong perubatan seperti diri ditunjukkan aliran qi.

Jika anda sihat tetapi mahu meningkatkan daya hidup dan umur panjang maka anda akan mahu belajar senaman qigong dinamik seperti 18 Lohan Hands, atau Ba Duan Jin (8 keping Brocade).

Jika anda seorang artis mempertahankan diri yang mahu membangunkan daya dalaman supaya anda boleh berlatih untuk tempoh yang lama dan pek menumbuk kuat kemudian Zhan Zhuang adalah yang terbaik untuk anda.
Jika minat anda lebih kreatif dan rohani latihan kemudian qigong yang pada asalnya dibangunkan untuk ulama dan rahib-rahib adalah apa yang anda mahu untuk mencari.

Bolehkah saya Belajar Qigong Dari Buku atau DVD?
Terdapat 100 ke atas buku-buku mengenai qigong untuk anda untuk dipilih. Tetapi jika anda pernah cuba untuk belajar apa-apa yang melibatkan pergerakan dari buku maka anda tidak akan terkejut apabila saya memberitahu anda bahawa belajar qigong dari buku yang sangat mencabar sekali. Ia tidak mustahil, tetapi ia memerlukan banyak kerja keras dan keputusan sering tidak begitu baik.

Terdapat satu pepatah yang gambar cat 1000 perkataan. Jadi menonton DVD di 29.97 bingkai sesaat (standard analog kadar video NTSC), itu 29.97 gambar kedua, yang bersamaan 2997 perkataan sesaat. Saya pasti anda boleh lihat sekarang bagaimana pembelajaran qigong dari DVD yang akan menjadi lebih mudah daripada belajar dari buku. Anda boleh melihat bagaimana untuk mendapatkan dari satu corak ke depan. Keputusan anda mungkin menjadi lebih baik daripada pembelajaran buku, tetapi sebagai Qigong adalah seni, cara terbaik untuk belajar qigong akan sentiasa terus dari seorang guru yang berkelayakan.

Anda perlu faham bahawa Qigong, seperti mana-mana seni mempunyai beberapa kemahiran yang perlu dikuasai untuk mendapatkan hasil yang terbaik. Kemahiran ini adalah yang terbaik belajar langsung dari seorang guru qigong yang mempunyai mereka. Anda tidak akan belajar bagaimana untuk memandu kereta yang mempunyai hanya membaca buku atau menonton DVD. Dan anda pasti tidak mahu pembedahan daripada doktor yang pernah belajar bagaimana untuk melakukan pembedahan itu dari DVD!

Kesimpulan
Qigong adalah mudah untuk belajar daripada Tai Chi kerana latihan qigong paling terdiri daripada 3 atau 4 corak dikaitkan bersama-sama. Bandingkan ini dengan 24, 48 dan sehingga 108 corak dalam satu set Tai Chi dan anda boleh dengan mudah memahami mengapa anda boleh belajar qigong dan mendapat manfaat yang lebih cepat dan lebih mudah.

Qigong adalah kurang berat daripada Yoga kerana ada sedikit regangan atau cuba untuk masuk ke dalam kedudukan yang rumit yang terlibat.

Tidak ada keperluan untuk apa-apa kelengkapan tambahan atau mahal untuk mengamalkan Qigong dan tidak ada keperluan untuk pergi ke gimnasium untuk mengamalkan. Anda boleh berlatih qigong hampir bila-bila masa, mana-mana tempat dan di mana sahaja. Terbaik dari semua ia memerlukan hampir sifar athleticism.

Saya berharap bahawa pengenalan yang sangat cepat ini kepada latihan qigong telah memberikan kefahaman tentang manfaat yang akan diperolehi oleh amalan qigong.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar