Minggu, 08 November 2015

Apabila anda bimbang tentang Keradangan yang berterusan, ini banyak kaedah untuk Kurangkan Risiko Anda

Apabila anda bimbang tentang Keradangan yang berterusan, ini banyak kaedah untuk Kurangkan Risiko Anda

Dalam kebanyakan kes, bergelut dengan keradangan adalah besar. Biasanya ia bermakna terdapat kurang lebih masalah dalam badan anda yang memerlukan bantuan. Sistem imun badan anda mendapati satu isu, dan ia menghantar bala bantuan untuk membantu menangani keadaan sehingga ia sembuh. Selalunya, masalah yang dikesan adalah kecederaan atau jangkitan sejenis. Ringkasnya, keradangan adalah sistem anda mempertahankan dirinya daripada bahaya lanjut dan mendapat prosedur penyembuhan bermula.

Isunya ialah bahawa keradangan juga boleh pergi terlalu jauh untuk memastikan bahawa ia benar-benar tidak melindungi badan anda, ia merosakkan itu. Kini kita mula belajar tentang bagaimana buruk keradangan berterusan boleh bagi orang. Ia boleh memainkan peranan dalam gangguan seperti kencing manis, penyakit berkaitan jantung, kanser, artritis reumatoid dan osteoartritis.

Walaupun anda akan mendapati banyak kes di mana keradangan kronik berkembang tanpa alasan yang jelas, terdapat beberapa aspek yang meletakkan anda pada tahap yang lebih besar daripada risiko. Jika anda memandang ke atas masalah yang mungkin hasil keradangan jangka panjang, ia kelihatan seperti ia boleh menjadi berbaloi untuk berbuat apa-apa ia adalah mungkin untuk untuk mengelakkan radang kronik.

Anda berisiko yang lebih tinggi untuk keradangan berterusan jika anda terdedah kepada barang-barang ini: makanan yang diproses, tekanan, pencemaran dan merokok.

Realitinya adalah kita begitu terdedah kepada banyak perkara-perkara, ia sukar untuk mengelakkan mereka. Walau bagaimanapun, ia boleh dilakukan dengan sedikit penganjur dan usaha.

Sesiapa sahaja yang masih merokok keperluan untuk berhenti, serta-merta. Bersama-sama dengan semua yang lain risiko kesihatan yang diketahui merokok, ia akan meningkatkan peluang anda untuk bergelut dengan keradangan jangka panjang.

Salah satu faktor risiko yang lebih adalah pencemaran. Anda tidak mempunyai banyak kawalan ke atas pencemaran luaran, tetapi anda boleh mengawal pencemaran di dalam rumah anda dengan menggunakan pembersih rumah.

Risiko anda mungkin akan meningkat dengan terlalu banyak kebimbangan. Ia adalah penting untuk anda untuk mencari penyelesaian untuk mengurangkan tekanan jika ia adalah satu isu untuk anda.

Selain menjadi tidak sihat, makanan yang diproses boleh meletakkan anda berisiko untuk keradangan kronik. Makanan yang diproses adalah satu lagi perkara yang boleh memudaratkan kesihatan anda anyway, tetapi meningkatkan risiko keradangan berterusan membantu membuat ia lebih teruk lagi. Negara-negara yang tidak mempunyai makanan sebanyak diproses dalam program diet taraf penduduk mereka, biasanya mempunyai peratusan yang jauh lebih rendah daripada orang-orang dengan isu-isu keradangan.

Anda perlu menyiasat perkara-perkara yang anda boleh lakukan untuk mengurangkan risiko keradangan berterusan kerana isu-isu kesihatan yang besar ia boleh menyebabkan. Anda juga boleh mendapatkan maklumat lanjut untuk mencari alternatif, produk semula jadi yang boleh membantu anda untuk mengurangkan risiko anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar