Minggu, 08 November 2015

Bekerja Dengan Colic dan selepas bersalin Kemurungan

Bekerja Dengan Colic dan selepas bersalin Kemurungan

Colic mempunyai ciri-ciri tdk dpt dihiburkan menangis yang biasanya berlangsung selama 3 jam atau lebih sehari, dan beberapa jam pada waktu malam tanpa sebarang sebab. Anda telah menyemak semua perkara-perkara yang jelas, lampin, adalah bayi lapar? Terlalu panas? Terlalu sejuk? Demam? Tumbuh gigi? Telinga? Tidak kira apa yang anda lakukan, bayi tidak selesa, dan biasanya meludah sehingga agak sedikit selepas penyusuan. Kemudian mula menangis. Anda cuba berjalan bayi, kadang-kadang yang membantu, tetapi tidak lama. Akhir sekali, letih menangis, bayi anda berlumba drift off untuk tidur di tangan anda. Semua manakala tahap kebimbangan anda yang semakin meningkat ke tahap yang tidak tertanggung.

Anda membawa bayi ke doktor, dan selepas pemeriksaan teliti, diagnosis adalah kolik. Doktor kata tidak perlu bimbang, ia biasanya hilang dalam kira-kira 3-4 bulan. Bunyi biasa? Well, sebenarnya 3-4 bulan adalah jika anda bernasib baik. Dalam beberapa kes ia bertahan selama lebih setahun. Dalam kes saya, sakit perut anak-anak saya pergi selama 9 bulan. Jika bayi anda benar-benar mempunyai masa yang sukar, ini seolah-olah seperti hukuman penjara seumur hidup untuk ibu bapa. Jadi, apa yang perlu dilakukan? Mencari apa yang bekerja untuk bayi anda mungkin mengambil sedikit masa, tetapi juga bernilai usaha. Saya cuba menghapuskan makanan, kerana saya adalah kejururawatan. Kemudian selepas kejururawatan selama tiga bulan, saya beralih kepada formula. Cuba formula yang berbeza, jadual makan yang berbeza, botol yang berbeza untuk mengurangkan gas, tidak berhasil. Berikut adalah berita baik: Terdapat beberapa diuji, ubat-ubat tradisional lama di luar sana yang benar-benar bekerja dan selamat untuk bayi.

Inilah yang saya ingin saya hendak dikenali maka: Bayi mempunyai perut mundur dan limpa. Ini bermakna ia boleh menjadi lebih sukar bagi mereka untuk mencerna makanan. Sekolah Perubatan Tradisional Cina (TCM) telah lama berpendapat bahawa lebih menyusukan bayi boleh menyebabkan sakit perut dan juga penyusuan atau formula bayi harus diletakkan pada jadual. Makan setiap 3 1/2 jam, manakala secara beransur-ansur mengurangkan jumlah makanan 1/3 kurang pada setiap bayi. Ini masuk akal kepada saya, kerana ia akan meletakkan tekanan yang kurang pada sistem pencernaan telah dikompromi. Ini adalah alasan yang baik untuk tidak memperkenalkan makanan pejal kepada bayi sebelum 6 bulan. Saya juga mengesyorkan tidak memperkenalkan makanan pedas atau kompleks sehingga kanak-kanak yang berusia antara 7-8 tahun. Ia bukan sehingga itu bahawa sistem penghadaman mereka dibangunkan sepenuhnya.

Terdapat TCM doktor yang pakar dalam Pediatric Perubatan Cina, dan mempunyai banyak untuk ditawarkan dalam bidang kemurungan sakit perut dan selepas bersalin. Doktor-doktor ini secara rasmi dilatih dalam herbology boleh merawat bayi anda bagi kes-kes tertentu kolik dengan ubat-ubat herba selamat berkesan. Secara peribadi, saya akan mengesyorkan mengambil satu salinan Bob Kelemahan book, "Menjaga Sihat Anak Anda dengan Perubatan Cina:. Panduan Ibu bapa kepada Penjagaan dan Pencegahan Penyakit Kanak-Kanak Bersama" Dia melakukan banyak kerja dalam bidang ini selama lebih 30 tahun, dengan hasil yang hebat, dan merupakan sumber yang besar. Anda juga boleh menghubungi Sekolah Cina Tradisional Perubatan di kawasan anda, atau di sini di Boulder, Colorado, 303-581-9955.

Tetapi bagaimana jika bayi anda adalah bayi yang kurus, atau bayi anda berasa tidak mampu pengurangan dalam makanan, maka apa? Terdapat beberapa ubat-ubat herba untuk membantu bayi mencerna makanan mereka (formula atau susu ibu), melegakan gejala-gejala yang menyebabkan ketidakselesaan. Malah bayi yang yang berkembang maju boleh mendapat manfaat besar daripada ini. Dalam tahun-tahun baru-baru ini berbincang dengan ibu bapa, saya dengar pelbagai cerita tentang bagaimana ubat-ubatan ini bekerja, dan pada dasarnya selamatkan mereka dari bulan kesakitan. Dua remedi Saya akan mengesyorkan adalah Ibaba dan Gripe Water. Anda boleh menemui banyak versi ini di kedai-kedai makanan kesihatan, atau dalam talian.

Nasihat untuk ibu-ibu: Ia akan menjadi lebih baik, saya berjanji, tetapi ia mungkin mengambil sedikit masa. Dapatkan Bantuan. Saya tidak boleh menekankan lagi betapa pentingnya adalah untuk mendapatkan sokongan daripada keluarga dan rakan-rakan, doktor anda, atau ibu-ibu lain yang telah melaluinya. Anda begitu tidak bersendirian di sini, dan terdapat banyak bantuan di luar sana. Pastikan pasangan anda terlibat sebagai banyak yang anda boleh, dan cuba untuk bersabar dengan dia / dia, kerana ia mungkin kurang pengetahuan tentang apa yang anda akan melalui. Ambil rehat pada siang hari hanya untuk berada jauh untuk sementara waktu semula kumpulan. Tinggalkan bayi dengan pasangan anda, nenek, atau kawan rapat untuk sementara anda mendapatkan udara, sekurang-kurangnya 30 minit sehari. Ini adalah kunci untuk mendapatkan kekuatan anda kembali, untuk menjaga bayi yg bersifat sakit perut. Cuba berbincang dengan doktor atau jururawat tentang hal itu, mereka boleh memberi sokongan.

Kemurungan selepas bersalin (juga boleh dirawat dengan ubat-ubat herba) boleh menemani sakit perut, seperti yang berlaku dalam kes saya. Apabila hormon anda adalah semula keseimbangan, badan anda menyesuaikan diri dengan kejururawatan, perkara yang boleh menjadi keras. Kurang tidur dari ini boleh membawa kemurungan yang serius, kekeliruan, dan kekecewaan. Hubungi doktor anda jika anda rasa terharu. Saya takut, kemurungan itu begitu sengit, dan saya menangis sepanjang masa. Tiada siapa yang seolah-olah dapat membantu saya dengan itu. Akhirnya saya memutuskan saya perlu bercakap dengan doktor. Saya memanggilnya, dan melalui jumlah yang besar tangisan tidak terkawal, menjelaskan bagaimana takut saya. Kemurungan saya telah mencapai tahap yang tidak boleh diterima, saya bimbang dan takut saya tidak akan dapat menampung lagi.
Berikut adalah apa yang beliau berkata:

"Clea ... Adakah anda bangun dari tidur?" Saya cakap ya"
"Menjalankan fungsi harian anda, memasak, dan dobi?" Saya cakap ya"
"Menjaga diri sendiri dan anak-anak?" Saya cakap ya"
Kemudian ia berkata, selepas jeda yang panjang ...
"Saya fikir anda lakukan okay."
Saya berkata, "Benar-benar ... bagaimana anda tahu bahawa? Saya benar-benar takut, dan ini adalah terlalu keras ..."

Beliau seterusnya menjelaskan, "Anda tidak akan membuat panggilan ini. Suami atau ahli keluarga anda akan menjadi memanggil saya berkata, 'Dia tidak bangun dari tidur atau melakukan kerja-kerja hariannya. Itulah apabila saya mula mendapat sedikit bimbang. " Ini membantu saya untuk memahami bahawa saya telah melakukan baik-baik saja, yang sakit perut dan selepas bersalin kemurungan adalah isu-isu keibubapaan biasa. Beliau turut memberi jaminan kepada saya bahawa bayi akan menjadi lebih baik.

Tetapi bayi dengan kolik dan seorang ibu yang mengalami kemurungan selepas bersalin boleh menggalakkan, terutamanya jika anda mempunyai satu lagi kanak-kanak di rumah yang anda juga cuba untuk menjaga. Mendapatkan bantuan yang anda perlukan, ianya ada. Bekerja dengan kemurungan sakit perut dan selepas bersalin adalah sukar, anda tidak gila, dan anda tidak keseorangan.

Apabila saya berkongsi cerita dengan ibu-ibu lain yang telah terselamat bayi atau bayi yg bersifat sakit perut blues, kita biasanya mendapatkan mata berlinang air hanya berjalan ke lorong memori. Bagi saya, saya malu untuk mengakui apabila sesuatu yang terlalu sukar untuk mengendalikan. Saya tidak mahu seluruh dunia untuk berfikir saya tidak dapat berurusan. Colic dan kemurungan selepas bersalin hanyalah peristiwa dalam kehidupan ibu bapa, apabila meminta bantuan adalah perkara yang terbaik yang boleh anda lakukan untuk diri anda, bayi anda dan keluarga anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar