Minggu, 08 November 2015

Pemulihan teh untuk Tekanan Telah mendapat permintaan tinggi disebabkan oleh gaya hidup yang lebih cepat Pace

Pemulihan teh untuk Tekanan Telah mendapat permintaan tinggi disebabkan oleh gaya hidup yang lebih cepat Pace

Ubat teh untuk tekanan semakin dicari oleh ramai individu kerana cabaran kehidupan harian di zaman pantas ini semakin menimbun. Orang ramai sentiasa tertakluk kepada pelbagai memburukkan lagi keadaan dari kerja dan perkara-perkara yang berkaitan dengan rumah setiap hari.

Walaupun ramai berjaya menangani dengan memuaskan dengan cabaran-cabaran ini, beberapa perjuangan manakala yang lain hampir runtuh di bawah berat ini beban yang tidak dapat diatasi.

Tekanan tidak dapat tidak menetapkan dalam. Apakah tekanan? Dan mengapa perkataan ini secara beransur-ansur mula digunakan secara meluas sejak beberapa dekad yang lalu?

Walaupun tidak ada definisi yang tepat untuk perkataan, "tekanan" secara amnya merujuk kepada kesan ketidakupayaan rakyat untuk bertindak balas dengan memuaskan & menyesuaikan secukupnya kepada cabaran-cabaran fizikal, emosi atau mental.

Apabila orang menghadapi tekanan, mereka menghadapi pelbagai gejala yang akhirnya membawa kepada mekanisme fungsi normal mereka semakin terjejas. Membuat keputusan menderita, hubungan interpersonal yang terlibat, dan ada perasaan kecewa, marah, kebimbangan, kemurungan, kesedihan dan juga kelesuan.

Gejala fizikal tekanan mungkin termasuk

- Sakit kepala
- Berdebar-debar
- Sakit-sakit badan, dan
- Senak

Penghidap tekanan ramai akan cenderung untuk mendapatkan bantuan perubatan dan profesional dalam merawat gejala-gejala ini. Tetapi lebih ramai orang pada masa kini seolah-olah beralih kepada ubat teh tradisional untuk tekanan, menggunakan bahan-bahan mudah didapati di rumah.

Sepanjang zaman, beberapa teh dan tisanes herba telah ditemui untuk menjadi sangat berkesan dalam merawat gejala-gejala yang berkaitan dengan tekanan. Kebanyakan mempunyai sedatif dan sifat menenangkan yang melambatkan sistem saraf terlalu aktif dan orang usher kepada keadaan yang lebih tenang dan tenteram.

Berikut adalah beberapa ubat-ubatan ini teh untuk tekanan:

Valerian Teh

A teh yang dibuat daripada akar tumbuhan valerian yang digunakan secara meluas sebagai sedatif dan ubat penenang untuk membantu memudahkan bertenang dalam orang yang mengalami kebimbangan, tekanan dan tidak dapat tidur. Sifat-sifat terapeutik herba valerian dalam gangguan sistem saraf penyembuhan sedang dikesan kepada juzuk dipanggil valepotriates, yang kebetulan adalah hampir sama dengan konstituen nepetalactone yang teh catnip. Ini dipercayai mempunyai kesan tranquilizing atas minda.

Teh Lavender

A tisane dari bunga lavender dikatakan membantu memperkenalkan kesan menenangkan dan santai pada badan. Bahan-bahan aktif termasuk l inalol, eucalyptol, pinene, limonene, cineole, fenol, coumarins dan flavonoid. Ini juzuk selaras antara satu sama lain yang dipercayai untuk membantu berehat dan menenangkan sistem saraf, menjadikannya salah satu ubat teh lebih penting untuk tekanan.

Passion Teh Bunga

Satu penyerapan herba ini telah diperhatikan untuk bekerja pada sistem saraf dengan toning saraf simpatetik, dan dengan meningkatkan peredaran darah dan meningkatkan nutrisi bahawa saraf terima. Teh ini bertindak sebagai sedatif lancar dan mengurangkan tanda-tanda lebih-aktiviti dan tekanan dalam diri seseorang.

Faktor-faktor yang dinyatakan di atas secara meluas dipercayai kesan daripada tindakan gabungan flavonoid antioksidan, alkaloid dan derivatif 8-pyrone pada sistem saraf. Kajian lanjut pada juzuk ini diperlukan walaupun untuk meyakinkan menjelaskan mekanisme penyembuhan yang tepat ini teh itu.

Ketayap Teh

Ini teh herba secara umumnya percaya untuk bertindak sebagai penenang untuk kedua-dua badan dan fikiran. Ia dikenali untuk berehat badan dan melegakan sistem saraf. Bahan-bahan utamanya flavonoid (terutamanya scutellarin), iridoids, tanin dan minyak meruap bekerja bersama untuk menenangkan sistem saraf dan membantu mencapai ketegangan dikurangkan, kebimbangan dan tekanan dalam penghidap.

Catnip Teh

Kesan ini minuman minty dalam saraf genting menenangkan agak terkenal. Ini telah sebahagian besarnya disebabkan oleh kesan nepetalactone dalam badan. Nepetalactone adalah sebatian terpene yang merupakan satu daripada komponen utama herba catnip itu. Ia dipercayai mempunyai sifat-sifat sedatif ringan. Menurut beberapa kajian yang dijalankan ke atas haiwan, bahan ini telah terbukti dapat membantu menyumbang kepada pengurangan dalam aktiviti secara keseluruhan & peningkatan dalam masa tidur.

Ini adalah tetapi lima daripada senarai yang berpotensi panjang ubat teh untuk tekanan yang mungkin mempunyai menenangkan dan menenangkan kesan ke atas sistem saraf.

Seperti penemuan baru memulakan peralihan seismik dalam cara orang menjalani kehidupan mereka dalam zaman moden, kejadian tekanan pastinya satu perkara yang dijangka berkembang dengan pesat.

Terdapat kerinduan konsisten ketara bagi pengetahuan mengenai kaedah semula jadi dan bukan buatan merawat dan menyembuhkan penyakit dalam beberapa dekad yang lalu. Oleh kerana kesibukan gaya hidup yang pantas meresap kehidupan manusia dengan lebih mendalam, tidak sesuai untuk menjadi permintaan yang lebih besar untuk pengetahuan mengenai ubat teh untuk tekanan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar