Minggu, 08 November 2015

Homeopati - tidak berbahaya Perubatan Alternatif

Homeopati - tidak berbahaya Perubatan Alternatif

Homeopati tidak tarikh kembali ke abad yang tidak terkira banyaknya dalam memerangi masalah kesihatan sebaliknya ia telah dicipta hanya 2 abad kembali, oleh seorang doktor Jerman Samuel Hahnemann Kristian. Ini perubatan alternatif terkenal kerja-kerja di dalam inti Hukum Similars, dalam erti kata lain, sesuatu yang menyakiti boleh sembuh dengan unsur yang menjana gejala penyakit itu. Untuk membuat ia lebih mudah, perbincangan primitif bahawa makan hati yang besar membuatkan anda berani digunakan dalam rawatan homeopati untuk mengubati pelbagai penyakit. Walaupun tidak ada bukti saintifik untuk idea ini, ia berfungsi menakjubkan baik untuk semua orang yang beriman dalam rawatan homeopati.

Tidak seperti pil dan ubat-ubatan yang ditetapkan, ubat-ubatan homeopati dipilih mengikut gejala yang dialami oleh pesakit. Akhirnya, ia mengambil lebih banyak masa untuk menemuduga pesakit untuk catatkan walaupun petunjuk yang paling kecil. Malah, mereka menyiasat kedua-dua aspek fizikal dan psikologi, seperti homeopati percaya dalam merawat sebab psikologi untuk membuat pemulihan yang sihat dan kekal. Penerangan lengkap mengenai personaliti anda membantu mereka untuk memilih pelbagai herba untuk merawat gejala atau masalah tertentu.

Ubat-ubatan homeopati adalah agak tidak berbahaya dan biasanya diambil daripada alam semula jadi, melalui tumbuh-tumbuhan, mineral, produk haiwan dan herba. Mereka yang dihancurkan; dibubarkan sama ada air atau alkohol atau kedua-duanya; dicairkan; dan disimpan. Walau bagaimanapun, pesakit tidak dihidangkan dengan ubat yang disimpan tetapi ramuan adalah bersatu dalam tablet kecil, yang dihasilkan dengan laktosa atau sukrosa, untuk membuat ubat yang lebih berkesan dan mudah untuk dimakan. Malah, dos adalah sangat pengecil namun mereka tumbuh semula dan para kapasiti yang wujud penyembuhan diri tubuh, sans apa-apa kesan buruk.

Bahagian yang paling menarik homeopati ia dikawal selia oleh FDA dari Amerika Syarikat, berbeza dengan lain-lain ubat semula jadi dan alternatif. FDA telah menetapkan piawaian terperinci bagi kesucian, pencairan dan pembungkusan ubat-ubatan homeopati, supaya kualiti dikekalkan untuk merawat penyakit. Walau bagaimanapun, ujian tidak begitu ketat kerana ia adalah untuk ubat-ubatan sintetik, kerana ubat-ubatan homeopati mempunyai jumlah yang agak sedikit bahan-bahan dan di kali, ubat itu tidak boleh mempunyai unsur-unsur rajin sama sekali. Dengan pengesahan FDA, ia dihormati sebagai cara yang paling selamat untuk menyembuhkan masalah kesihatan. Malah, ia bertindak lebih berkesan mengenai isu-isu kesihatan yang telah diabaikan oleh ubat allopathic. Walaupun peringkat kronik masalah kesihatan yang teruk dirawat dengan bola perubatan gula homeopati. Walaupun homeopati adalah memakan masa, orang menghargai ia di seluruh dunia untuk pendekatan tidak berbahaya yang mudah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar