Minggu, 08 November 2015

Chelation dan logam Ketoksikan berat

Chelation dan logam Ketoksikan berat

Beberapa mineral dan logam adalah penting untuk badan kita tetapi itu tidak bermakna bahawa semua logam adalah penting untuk badan dan kesihatan kita. Sesetengah logam seperti plumbum, raksa dan besi adalah jenis logam yang kita harus mengelakkan. Malangnya, logam ini sering dijumpai di dalam persekitaran kita. Mereka boleh didapati dalam air minuman, dalam makanan yang kita makan dan tanah dan tempat-tempat lain yang kita tidak pernah terfikir akan menjadi berbahaya. Orang sering secara beransur-ansur memperoleh logam berat dari masa ke masa dan kesannya tidak dirasai serta-merta. Ia adalah apabila pengumpulan logam berat bermula mengenakan cukai ke atas sistem yang masalah kesihatan mungkin bermula.

Mempunyai bahan-bahan ini di dalam badan menyebabkan seseorang itu lebih terdedah kepada keadaan kesihatan akibat serangan jantung kepada kanser. Logam ini juga menyebabkan masalah apabila bersentuhan dengan radikal bebas. Radikal bebas dengan sendirinya menyebabkan kita memudaratkan dan apabila mereka mencari logam berat kesan buruk yang dikompaun. Ini biasanya dipanggil ketoksikan logam berat. Tidak akan berjuta-juta radikal bebas dan juga berjuta-juta komponen logam yang juga boleh membahayakan kita. Ini adalah kemudian berbahaya apabila mereka bergabung tenaga kerana ia menggalakkan pewujudan lebih radikal bebas yang boleh merosakkan DNA dan menjadikan kita lebih terdedah kepada penyakit. Untuk menjaga kita dari kanser dan penyakit-penyakit lain dan gangguan yang disebabkan oleh keracunan logam berat, kita perlu menyahtoksik badan kita daripada logam berbahaya.

Ketoksikan logam berat sering menghasilkan gejala kabur kadang-kadang dikelirukan dengan syarat-syarat lain, seperti sindrom keletihan kronik, fibromyalgia, autisme, multiple sclerosis, kemurungan, dan banyak gangguan lain.

Ketoksikan logam berat mungkin menjadi punca masalah anda jika anda mengalami mana-mana gejala berikut:

Tisu lembut kronik, sakit otot atau tendon di seluruh badan
Perasaan umum kronik keletihan, ketidakselesaan dan penyakit
Satu keadaan umum kealpaan, kadang-kadang digambarkan sebagai "kabus otak"
Candida atau jangkitan kronik
Masalah gastrousus, seperti sembelit, cirit-birit, gas, kembung, senak dan / atau pedih ulu hati
Perasaan pening dan / atau gangguan penglihatan
Sakit kepala yang kerap atau migrain
Alahan makanan
Kemurungan, perubahan mood dan / atau keresahan
Aduan sistem saraf seperti kesemutan, kebas, kaki pembakaran, sindrom kaki resah dan / atau perasaan elektrik dalam badan
Jika anda mempunyai beberapa gejala-gejala ini, bercakap dengan profesional penjagaan kesihatan anda tentang kemungkinan ketoksikan logam berat sebelum mempertimbangkan diagnosis atau rawatan keadaan lain.

Sebelum kita menyahtoksik badan kita daripada bahan-bahan berbahaya, ia juga penting untuk kita menghapuskan radikal bebas pertama. Kami boleh menghilangkan mereka dengan mengambil Vitamin C, Vitamin E atau makan lebih banyak makanan yang mengandungi antioksidan. Selepas itu, kami kini boleh mula melakukan chelation, teknik yang dilakukan untuk menyahtoksik tubuh kita logam berat. Terdapat banyak cara untuk mengamalkan chelation:

Makan makanan yang tinggi protein: Protein mengandungi asid amino yang akan merangsang detoksifikasi.
Mengambil chlorella: Walau bagaimanapun, berhati-hati apabila mengambil kerana terlalu banyak ini juga akan menyebabkan kita masalah ini.
Ambil daun ketumbar, bawang putih dan MSM: Setiap kerja-kerja ini berbeza tetapi dengan hanya satu matlamat dan itu adalah untuk membersihkan badan kita.
Ambil NAC (N-asetil-Cysteine) dan EDTA (ethylenediamine tetra-asetik asid): tanda-tanda ketoksikan logam berat akan dikurangkan dengan mengambil NAC dan EDTA chelation makanan tambahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar