Minggu, 08 November 2015

Pertalian Antara Obesiti Dan Keselamatan

Pertalian Antara Obesiti Dan Keselamatan

Adakah anda tahu bahawa Keselamatan adalah satu keperluan pembangunan teras yang anda mungkin tidak sedar bahawa ia hilang dari bertenaga make-up anda? Rasa tidak selamat boleh nyata dalam pelbagai cara. Satu perkara biasa, tetapi sedikit cara yang diketahui untuk memberitahu jika anda tidak bergema dengan keselamatan adalah bahawa badan anda memegang ke berat badan yang berlebihan.

Kajian telah menunjukkan bahawa terdapat hubungan antara trauma dan obesiti. Malah, berat badan boleh menjadi satu mekanisme perlindungan tidak sedarkan diri. Dalam kes-kes obesiti bukan masalah; malangnya, ia adalah penyelesaian untuk berasa tidak selamat dan terdedah. Tetapi kita semua tahu bahawa ini "penyelesaian" yang datang dengan masalah sendiri.

Seorang wanita dipetik dalam artikel Dr. Angie Panos, Rahsia Diet Bencana Trauma Mangsa, mendedahkan, "Saya perlu akui bahawa menjadi berat itu membuat saya merasa lebih selamat."

Berat dan keselamatan begitu halus disambungkan bahawa dalam kes yang teruk orang-orang yang telah kehilangan sejumlah besar berat badan mula diri mensabotaj kemajuan mereka dengan makan dalam tidur mereka sebagai satu cara untuk meletakkan berat badan semula dan menjaga diri mereka selamat. Dalam satu kajian kes subjek ini dipetik sebagai berkata, "Apabila saya berasa selamat, berat akan terkeluar." Satu lagi berhujah dengan petah ancaman dicipta "oleh dinding saya dipecat" (dinding yang sedang berat badannya).

Fikirkan tentang bagaimana sangat berbeza dua orang akan berkaitan dengan dunia apabila salah seorang daripada mereka berasa selamat dan yang lain tidak.

Apabila anda merasa selamat anda melihat dunia sebagai tempat yang mesra. Kesihatan fizikal, mental dan emosi anda adalah yang diberikan. Anda menjangkakan bahawa anda akan dijaga kerana anda terus maju dan berkembang. Anda berasa selamat mengambil peluang dan bergerak keluar dari zon selesa anda seperti yang anda meluahkan diri anda di dalam dunia. Anda merasa yakin bercakap benar anda, meminta bantuan, dan menetapkan sempadan.

Semua orang mahu berasa selamat. Dengan mengambil langkah berjaga-jaga dan melaksanakan langkah-langkah keselamatan adalah idea yang baik. Sudah tentu, memakai tali pinggang keledar anda, mengunci rumah anda (terutamanya jika anda tinggal di bandar), dan melihat kedua-dua cara sebelum anda menyeberang jalan adalah amalan bijak. Tetapi langkah-langkah luar adalah ada pengganti untuk mengenal pasti dan melepaskan rasa tidak selamat yang mendalam yang boleh menghalang anda daripada mencapai matlamat anda.

Berikut adalah 7-tanda tanda-tanda bahawa anda tidak bergema dengan keselamatan:

* Anda mempunyai kesukaran mengatakan 'Tiada apabila seseorang meminta anda untuk melakukan sesuatu untuk mereka, walaupun anda tidak benar-benar mahu melakukannya;

* Membakar korban keperluan anda sendiri sehingga menjejaskan kepuasan peribadi anda dan kesejahteraan diri;

* Anda tidak pasti apa yang anda mahu atau perlukan;

* Anda merasakan bahawa keperluan anda tidak adalah sama penting dengan orang lain;

* Jauh ke anda merasakan bahawa anda tidak boleh mempunyai apa yang anda mahu;

* Anda bekerja terlalu keras dan / atau kurang;

* Takut _________. Isikan tempat kosong. Ia boleh menjadi takut masa depan, yang tidak diketahui, takut perubahan, mengambil risiko, bercakap benar anda, takut kepada penolakan, takut kemiskinan, takut sakit, takut kepada kebesaran anda, dan lain-lain Anda nama itu. Ketakutan adalah satu tanda yang jelas bahawa anda tidak bergema dengan keselamatan.

Jika berat badan anda adalah perjuangan yang berterusan dan anda sedang mencari penyelesaian kekal, ia mungkin masa untuk melihat dalam. Adakah terdapat sebahagian daripada anda yang berasa tidak selamat, terdedah, atau tidak berdaya? Adakah terdapat sebahagian daripada anda yang mahu menyembunyikan dan dilindungi daripada perhatian yang tidak diingini? Sebaik sahaja anda menangani isu-isu keselamatan dalaman anda, anda mungkin mendapati bahawa badan anda turun berat badan sebagai perisai yang tidak diperlukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar