Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Cystitis celahan Herba

Pemulihan Cystitis celahan Herba

Cystitis celahan (IC) adalah penyakit yang melibatkan pundi kencing dan kawasan pelvis yang mengelilingi pundi kencing. Ada kesakitan dan ketidakselesaan dirasai di kawasan itu dan kesakitan yang berbeza untuk setiap pesakit. Satu pesakit mungkin mempunyai kurang gejala dan sakit menurun, manakala ada yang mempunyai lebih gejala dan lebih sakit. Wanita kebanyakannya terlibat dengan jenis penyakit.

Anda perlu mempunyai pengetahuan yang luas mengenai fungsi pundi kencing yang bagi anda untuk mengetahui apa yang cystitis celahan adalah. Pundi kencing adalah di mana air kencing disimpan sehingga anda sudah bersedia untuk mengosongkannya. Ia adalah berongga dalam bentuk. Apabila pundi kencing telah penuh, saraf pelvik menghantar isyarat ke otak bahawa ia adalah masa untuk mengosongkan pundi kencing anda. Inilah sebabnya mengapa orang merasa ingin buang air kecil. Dengan IC, pesakit mungkin mempunyai keinginan untuk membuang air kecil lebih kerap tetapi hanya jumlah kecil air kencing sebenarnya dikosongkan oleh pundi kencing, membuat isyarat keliru.

Terdapat ubat kepada bagaimana anda boleh merawat cystitis celahan. Sama ada anda pergi ke doktor atau anda boleh cuba ubat-ubat herba yang juga berkesan dan anda tidak perlu menghabiskan banyak kerana ia lebih ringan pada bajet. Apabila anda penat untuk pergi ke doktor kerana IC berulang, maka ia adalah lebih baik bahawa anda mengambil ubat-ubat herba sebagai pilihan juga.

Ia bukan sahaja lebih murah, tetapi ia juga boleh memberikan keputusan yang baik yang sama seperti apabila anda menggunakan ubat-ubatan preskripsi. Dengan penggunaan ubat-ubat herba, anda mempunyai peluang yang lebih besar tidak memperoleh penyakit-penyakit yang diperbadankan apabila mengambil dadah kerana pelbagai kesan sampingan. Remedi herba yang anda mesti cuba di rumah untuk melegakan cystitis celahan anda dinyatakan di bawah.

• Tambahan dan herba seperti:

1. Buchu - ini perlu diambil sebagai teh dan dikenali kerana kesan diuretik dan antiseptik kepada pundi kencing.
2. Kalsium Nitrat - tambahan ini menambah alkali dan air kencing, sekali gus mengurangkan kerengsaan pundi kencing.
3. Cornsilk - sama dengan Buchu, juga mempunyai sifat diuretik dan juga perlu dibuat ke dalam teh.
4. Gotu kola - jenis ini herba membentuk lapisan pundi kencing dengan merangsang pengeluaran bahan.
5. ekor kuda - herba ini bertindak sebagai diuretik yang mempunyai ciri-ciri dalam tisu teliti penyembuhan.

Ini rawatan herba biasanya tidak nyata apa-apa kesan buruk selagi ia digunakan dengan betul. Mereka boleh dibeli pada harga yang amat berpatutan di mana-mana kedai ubat atau kedai makanan kesihatan. Pesakit juga perlu mengambil pertimbangan manfaat menggunakan ubat-ubat herba sebagai pilihan dalam rawatan IC. Walaupun pengeluar dadah dan tumbuh-tumbuhan herba yang mempunyai perang senyap yang cara rawatan yang berkesan dalam menyembuhkan sebarang penyakit, pesakit perlu berfikir dan menimbang dalam keadaan jika kepada apa rawatan mereka akan mendapat manfaat paling besar dari segi kesihatan dan keberkesanan rawatan. Ia tidak bermakna bahawa apabila ubat yang mahal, ia sudah berkesan dalam merawat penyakit tertentu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar